Правильний догляд за кузовом автомобіля гарантує його довговічність і економію пристойної суми грошей, адже кузов - найдорожча частина автомобіля, майже половина його вартості. І не тільки боротьба з корозією грає роль в цій важливій справі. Звичайна, але правильна мийка машини теж може зробити багато.
·Ні в якому разі неприпустимо видаляти бруд відтиранням або зішкрібанням. · Ясна сонячна погода - далеко не найкраще для мийки час. Краплі води, що залишилися на поверхні кузова, часто уподібнюються до лупи, за допомогою якого сонце пропалює фарбу. · Не можна для мийки автомобіля застосовувати лужні миючі засоби, пральні порошки або розчинники! · При митті автомобіля води жаліти не потрібно, так як при її нестачі забруднюючі частинки залишаються на поверхні. · Без застосування автокосметики кузов потьмяніє і покриється пухирями через 3-4 роки · А взагалі-то мити машину занадто часто не слід |
Мийка кузова
Миття і чищення кузова - операції прості, однак їх виконувати потрібно і послідовно, і правильно.
Кожен автомобіліст знає, наскільки дорого і клопітно перефарбування кузова автомобіля і як у зв'язку з цим важливо дбати про збереження його лакофарбового покриву. Тому автолюбителям рекомендується мити кузов відразу після поїздки, не особливо відкладаючи цю справу на потім. Серед потрапивших на кузов частинок можуть виявитися такі, які поступово дифундують в лакофарбовий шар і безповоротно псують його.
Якщо все ж доводиться мити автомобіль, покритий вже засохлим брудом, її перш за все необхідно розмочити, а потім змити струменем води. Ні в якому разі неприпустимо видаляти бруд відтиранням або зішкрібанням.
І тут слід сказати, що миття автомобіля, покритого товстим шаром бруду, за допомогою механічної мийки аж ніяк не щадна процедура, так як жорсткі волосяні щітки, хоча і змочуються безперервно струменями води, все ж досить грубо обходяться з лакофарбовими покриттями. Особливо це помітно на виштамповках - на них залишаються темні смуги.
Тому краще самостійно помити автомобіль, хоч це і клопітно, зате надійно і окупиться з лишком. Для проведення таких операцій автомобіль повинен мати велику губку (або шматок поролону), замшу, бачок або шланг для води, трохи препарату для мийки, пилосос (бажано з живленням від мережі), щітку, балончик засобу для виведення плям.
Існує думка, що краще за все мити автомобіль в ясну сонячну погоду, так як на сонце швидше висихає поверхня і краще блищить фарба. Це абсолютно невірно: краплі води на поверхні кузова часто уподібнюються до лупи, за допомогою якого сонце пропалює фарбу. Якщо на кузові автомобіля є світлі і темні ділянки, то це явно говорить про те, що його мили на сонці. У вітряну погоду теж не слід мити автомобіль на відкритому місці, так як миючий речовина може залишитися на поверхні і зруйнувати фарбу.
Прохолодна погода, сіре небо, тінь - ось найбільш відповідними для миття автомобіля. Якщо є миюча камера, зрозуміло, краще всього мити автомобіль саме там.
Перш ніж видаляти забруднення з поверхні, необхідно змочити кузов струменем води або вичавити на нього велику губку. Починати мити потрібно з даху.
Склад бруду
Забруднення, які неминуче накопичуються на автомобілі під час поїздок, складаються з чотирьох шарів, які взаємно проникають один в одного, сприяючи руйнуванню фарби кузова.
Перший шар (зовнішній), що складається з силікатних часток і органічних домішок, легко видаляється струменем води.
Однак що лежить під ним другий шар видалити водою неможливо, і тому в воду додають шампунь. Шампунь добре розчиняє плівку другого шару, що складається із залишків відпрацьованих газів, часточок асфальту, залишків комах і жирних речовин, що потрапили на поверхню кузова.
Третій шар - оксиди самої фарби, а також поліруючі і консервуючі залишки від попередньої обробки кузова.
Четвертий шар - частинки зруйнованого лакофарбового покриття. Відзначимо, що третій і четвертий шари можна видалити тільки за допомогою хімічних або поліруючих складів, що містять абразиви.
Автошампуні
Існує думка, що мийка автомобіля хімічними засобами прискорює появу вогнищ корозії. Це омана. Насправді спеціальні засоби, добавки до миючої воді не тільки добре відмивають поверхню лакофарбового покриття, але ще і видаляють кислотні продукти, які призводять до корозії, тим самим сприяючи збільшенню довговічності кузова автомобіля.
Основним компонентом, що входять до складу автошампунів, є поверхнево-активні речовини, у присутності яких жирові, масляні та інші органічні сполуки утворюють з водою емульсії, які легко змиваються струменем води. Автошампуні, що випускаються промисловістю, жодним чином не впливають на лакофарбове покриття або гуму і не викликають корозії незабарвлених або покритих хромом поверхонь.
Однак слід знати, що свіжопофарбовані автомобіль навіть і в заводських умовах боїться застосування автошампунів. Справа в тому, що покриття нового кузова автомобіля досить ніжне, а твердість і стійкість емалевої фарби після сушіння будуть зростати ще протягом 2-3 місяців в залежності від її складу і температури повітря. Тому нове покриття і потребує відповідного догляду. Якщо і мити його, то тільки під струменем води м'яким пензликом або щіткою.
Мити автомобіль найкраще зі шланга, щоб весь час з нього текла вода. Якщо немає можливості під'єднатися до водопроводу, то слід виготовити самому просте пристосування: просвердлити у відрі або каністрі отвір і вставити в нього штуцер, на який надіти гнучкий шланг. Деякі автолюбителі до закінчення шланга прикріплюють волосяну щітку з отворами, тим самим створюючи ручну мийку. В результаті витрати води зменшуються, якість же миття поліпшується.
Для приготування миючого розчину в ємність наливають воду і в ній, відповідно до рекомендацій заводу-виготовлювача, розчиняють необхідну кількість автошампуня. На кузов легкового автомобіля досить приготувати 6-8 л такої рідини. Після миття шампунем необхідно кілька разів промити автомобіль великою кількістю води.
Раніше після мийки водою поверхню протирали замшею. Зараз рекомендують використовувати замшу тільки під час протирання скла, а також після миття, що передує покриттю кузова поліруючими складами або автобальзамом.
А взагалі-то мити машину занадто часто не слід. Якщо вона просто запилилася, то краще змахнути пил щіткою або ганчіркою. При наявності воскової плівки на поверхні кузова це шкоди не принесе. Деякі автолюбителі невеликий бруд завжди стирають ганчіркою і за багаторічну експлуатацію однієї і тієї ж машини негативних наслідків не помічали. А з хромованих деталей слід прати бруд сміливо, так як твердість хрому дуже велика.
Крім шампунів до миючих засобів відноситься автосредство для миття порогів, що випускається у вигляді порошку в полімерних банках (маса 500 г). Воно призначене для промивання закритих порожнин і днища кузова перед антикорозійною обробкою, а також для миття деталей і агрегатів.
Якщо при митті будуть виявлені місця, забруднені бітумом, жировими мастилами або маслом, то для їх зняття з поверхні краще всього скористатися "автоочистителем бітумних плям", що випускається в скляних пляшках або в аерозольних балончиках. Ці препарати, хоча і відрізняються за складом, однаково ефективно знімають бітумні, смолисті і жирові забруднення, не надаючи шкідливого впливу на лакофарбове покриття. Засіб наносять м'якою ганчіркою або розпилюють з аерозольного балона і чекають кілька хвилин, поки не відбудеться розм'якшення забруднення. Потім чистою тканиною поверхню витирають насухо. Врахуйте, що випускається в аерозольних балонах "Автоочищувач слідів комах" також добре очищає і плями від бітумного, жирового або смолистого забруднення, однак у цьому випадку після нанесення очисника необхідно протерти забруднені місця мокрою ганчіркою, а потім промити струменем води. Витрата очисника становить від 70 до 90 г / м.
Головне в збереженні лакофарбового покриття - застосування засобів автокосметики, без яких кузов потьмяніє і покриється пухирями через 3-4 роки (косметичне покриття не допускає проникнення через мікротріщини води до металу).
Покривати косметикою лакофарбове покриття кузова можна тільки тоді, коли вода по поверхні вільно розтікається, а не збирається у вигляді окремих крапельок, що сигналізують про присутність воскової плівки від попередньої косметичної обробки.
Перш ніж наносити на кузов вбрання косметичний засіб, потрібно вивчити інструкцію: на яку поверхню повинне воно наноситися - суху або мокру.
Як вже говорилося, лакофарбове покриття нового кузова автомобіля досить ніжне і потребує відповідного догляду. Тому видалення консервантів з поверхні кузова і декоративних панелей перед початком експлуатації нових автомобілів рекомендується проводити не раніше ніж через 2 місяці. Цю операцію найкраще здійснювати за допомогою "автодеконсерванта", що випускається в аерозольних балончиках масою 290 г.
Через 5-10 хв після нанесення плівку антіконсерванта змочують водою за допомогою губки, а потім добре промивають струменем води. Якщо з першого разу консервант видалити не вдасться, то операцію повторюють.