Шиномонтаж: переобуваемся правильноОдне з головних питань у автомобілістів в середині весни і в кінці осені - чи не час перевзутися? За ним йдуть другорядні: чи підлягають старі шини ремонту, де і як зберігати другий комплект і куди з цим всім податися. Відповіді на ці питання читайте в нашій статті.

Зимову гуму з шипами саме час міняти, коли сходить сніг і вночі плюсова температура. Якщо затримати переобувку до тепліших часів, шипи від нагрівання об асфальт будуть вилітати. Не кажучи вже про довжину гальмівного шляху і знос гуми. Адже один день на зимових шинах по весні прирівнюється до двох зимовим тижнях.

Хоча ще з радянських часів у російських автомобілістів залишилася звичка «доношувати» зимові шини влітку, виймаючи з них шипи, з міркувань безпеки робити цього не варто. Нехай у зімнешіпованної і літньої гуми однаковий склад, різняться малюнки протектора. Міф про доношуванню зимової гуми влітку пішов від нешипованних шин з двома видами протекторів різної глибини. Коли зимовий шар стирався, гуму можна було використовувати в літній період. Але такі шини зараз майже не виробляють.

Нешипованну зимову гуму слід міняти, коли температура вночі стабільно тримається на позначці +5 градусів. «Передержка» загрожує колесам швидким зносом, всього за 5-6 тисяч км. До речі, одягати так звану «липучку» можна при появі першої криги, ашіпованние колеса - коли температура досягне 0 градусів і буде опускатися нижче.

На кожен сезон краще мати за окремим комплекту дисків і шин. Це вбереже від зайвих дій в сумнівних шиномонтажах, де можуть подряпати диск або порвати гуму. Колеса слід зберігати в сухому опалювальному місці, попередньо вийнявши з протекторів камені, а з зимових змив реагенти, щоб вони не потрапили в подряпини.

Середньостатистичний автомобіліст влітку їздить на роботу, в магазин і на дачу за місто, а взимку пересувається тільки по місту і більш-менш стерпним трасах. При такому режимі експлуатації диски служать близько двох років - тобто чотири сезони.

Диски бувають декількох видів, і у кожного своя специфіка. Штамповані найвразливіші з усіх - вони можуть погнутися від попадання в невелику ямку або від удару об бордюр. Литі диски бувають звичайні, або виготовлені під тиском.

Другі більш дорогі, але відрізняються більшою жорсткістю і легким вагою. Хоча вони однаково схильні до збитку. Ковані диски, мабуть, найміцніші з усіх перерахованих. Але якщо вже вони потраплять в глибоку яму на великій швидкості, то можуть просто-напросто розколотися, а лиття в такому випадку сильно деформується.

Термін придатності будь-якої шини - 5 років. За їх закінчення вона починає дубеть і тріскатися. В середньому зимова нешипована гума живе два-три сезони, так як її одягають раніше і знімають пізніше.

Зимові шини з шипами проїздять довше - чотири сезони. Літня гума тримається три сезони або 40 - 45 тисяч км. Всесезонні шини служать близько трьох років, і то за умови, що водій не розганяється і не гальмує занадто різко.

Хоча виробники рекомендують «кілометраж придатності», після закінчення якого шіниследует замінити. У кожного колеса є свій індекс швидкості і навантаження, вказаний на спеціальній табличці. Зазначений межа означає, що на цій швидкості протягом 30 хвилин з шиною нічого не трапиться. Якщо порушити ці норми, гума на повному ходу може перегрітися і лопнути, або у неї відшарується протектор або вискочить грижа.

Пошкоджений диск можна відремонтувати за допомогою гарячої або холодної прокатки. Але це все одно, що зігнути дріт і випрямити її назад - при наступному ударі диск лопне або погнеться в тому ж місці. Відновлений диск краще змінити в кінці сезону. Гума непридатна для ремонту тільки в двох місцях - на стику боковини і протектора і на бортовому кільці.

 

Обидва цих місця постійно рухливі, тому ніяка латочка і клей там довго не протримаються. Все інше можна лагодити за допомогою гарячої вулканізації, але варто пам'ятати, що нитки корду не відновлюються. Бічні частини шин, які так люблять різати хулігани, можна залатати, якщо поріз максимум 1 см. А на гумі з профілем нижче 45 і це неможливо, так як притискної башмак туди не пролізе. Але постійно робити заплатки на шинах теж не варто - це впливає на балансування коліс, та й у гуми є межа ремонтопридатності.

 

Вибираючи, куди поїхати перевзутися, краще зупинити вибір на тих компаніях, у яких продаж і заміна гуми - профільна робота. Наприклад, дилери не займаються торгівлею та обслуговуванням коліс, хоча все необхідне і сертифіковане обладнання у них є. Але це не означає, що співробітники багато знають про властивості гуми і дисків.

Переважно серйозні компанії, де менеджери дохідливо пояснюють спектр робіт з привезеними шинами і дисками, а так само є комфортні кімнати очікування. Не зайвим буде звернути увагу на стан верстатів і робочих місць - вони повинні виглядати охайно. Варто ще перевірити дати випуску гуми в торговому залі - велика кількість шин давнього виготовлення говорить про поганих продажах. У шиномонтажах всього пара місяців роблять виручку на цілий рік, тому співробітникам вигідно прив'язати клієнта саме до себе.

Авторинок - погана альтернатива окремим будівлям шиномонтажей. На ринку через обмеженість місця на складах колеса накидають один на одного, утворюючи високі стопки. А покупцеві дістають, природно, самі нижні, у яких від тяжкості деформувався корд. У сумлінних шиномонтажних центрах є певні норми зберігання гуми, за якими чітко стежать. На стелажах шини зберігаються стоячи, і періодично комірник перевертає їх.

Перевірити, чи правильно перевзули колеса, можна на око. Перед балансуванням все камінчики з протекторів і грудки бруду повинні бути змиті на спеціальному обладнанні. Важки повинні бути з двох сторін - зовнішньої і внутрішньої. Якщо на одній стороні більше, ніж один грузик (і вони закріплені не в лінійку один поруч з одним), то колесо неправильно отбалансировал. На дисках і гумі не повинно залишитися подряпин і деформації після роботи. На ходу теж можна перевірити якість сервісу - на швидкості 90-100 км / ч кермо не повинно вибивати.

Балансування коліс слід робити кожні 5 тисяч км, втім, як і після ремонту диска ілішіни. Сход-розвал рекомендується робити не рідше разу на рік або за рекомендацією заводу-виготовлювача. Автомобілісти змінюють розмірність коліс, наприклад, взимку їздить на 14-х дисках, а влітку стає на 16-е. В такому випадку сход-розвал робиться після кожної перевзування, так як кут коліс теж змінюється, і шини швидко стираються.

Постійної уваги заслуговує і тиск в шинах. У перекачаних коліс стирається середина протектора, а у недокачанних зношуються бічні частини. Для тих, хто не любить возитися з монометром, є цікавий варіант - накачування шин азотом. Це інертний газ, якому не страшні перегріви і переохолодження, він не запалюється. Підкачати колесо з азотом можна звичайним повітрям, але в залежності від ступеня розведення, газ втрачає свої властивості.

Дотримуючись наведених вище порад автомобіліст зможе продовжити життя своїм шинам і дискам, що позитивно позначиться на його гаманці. Належний догляд за станом коліс забезпечить водієві хороше зчеплення з дорогою і відповідну вартості шин маневреність.