Безпека із гальмівними системами Bosch. Гальмівні троси

 

http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsseil_Ford_nt_3188_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsseil_Lancia_nt_3189_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsseil_nt_3190_w238.jpg

http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Handbremsseil_nt_3510_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Bremsseil_freigestellt_58549_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsenwartung_Hinterachse_40hd_nt_16335_w238.jpg

http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsenwartung_Trommelbremse_1_nt_24186_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsenwartung_Trommelbremse_7_nt_24194_w238.jpg http://www.bosch.ua/media/ru/press_releases_images_1/Br_Bremsenwartung_Trommelbremse_18_nt_24208_w238.jpg

 

  • Стоянковою гальмівною системою оснащуються всі автомобілі
  • Гальмівні троси є центральним елементом стоянкової гальмівної системи
  • Стан гальмівних тросів може також впливати на роботу основної гальмівної системи
  • Вся необхідна довідкова інформація щодо заміни та регулювання є в діагностичному програмному забезпеченні Bosch [ESI]tronic 2.0

Гальмівні троси – це елемент стоянкової гальмівної системи автомобіля. Вони поєднують важіль стоянкового гальма або електропривод із гальмівними механізмами задніх коліс автомобіля. Роль стоянкової гальмівної системи дуже висока – крім утримання транспортного засобу у нерухомому стані вона дублює основну, гідравлічну. Згідно законодавства, будь-який автомобіль має бути оснащений дублюючою гальмівною системою. У разі виходу з ладу основної вона дає можливість зупинити машину.

Часто українські автовласники не користуються стоянковим або, як його ще називають, ручним гальмом («ручником»). Особливо цим грішать власники машин із АКПП, але й автомобілі з «механікою» зазвичай залишають на передачі. Багато хто вважає, що таким чином ручне гальмо краще «зберігається» і механізм менше зношується. Між тим, аби стоянкова система зберігала працездатність, як і будь-які інші механізми, нею потрібно регулярно користуватися. Чи це стоянкове гальмо з електроприводом, чи важільна система, трос - зазвичай перше, що виходить з ладу саме тому, що ним не користуються. У разі порушення працездатності стоянкового механізму може постраждати й основна гальмівна система. Якщо механізм стоянкового гальма пов’язаний із гальмівною системою, у разі його несправності знижується ефективність роботи задніх гальмівних механізмів.

Ще одна причина завжди використовувати ручне гальмо і підтримувати його працездатність - це надійність і безпека під час паркування. Будь-який водій з автоматичною КПП напевно чув або персонально зазнавав, що якщо не до кінця зупинитися при паркуванні, відчувається скрегіт та ривок. Це стопорний механізм трансмісії, і він не гарантує беззаперечне гальмування автомобіля – навантаження на нього може бути завелике. В автомобілях же із механічною трансмісією при встановленні позиції «на передачу» колеса залишаються жорстко зв’язаними із нерухомим двигуном. Але у разі сильного зовнішнього впливу проворот колеса може викликати обертання двигуна, в тому числі у зворотній бік, що може призвести до неприємних наслідків та дорогого ремонту, наприклад, газорозподілювального механізму.

Тут є один нюанс: у зимових умовах, після миття або при підвищеній вологості вода може потрапити до механізмів стоянкової гальмівної системи, замерзнути та заблокувати їх. Тому в таких умовах дійсно не рекомендується залишати автомобіль на ручному гальмі.

Серед інших можливих причин порушення працездатності системи – порушення функціональних характеристик оболонки тросу. З часом до неї потрапляє волога та бруд, виникає корозія, і троси разом із оболонкою закисають. Якщо трос втратив рухомість, він рухається не всередині оболонки, а разом із нею. Трапляються ситуації, коли оболонка плавиться, оскільки троси часто проходять у безпосередній близькості від випускної системи. Це також знижує рухомість тросу. У будь-якому разі, спеціалісти Bosch рекомендують одночасну заміну всієї конструкції, тросу разом із оболонкою.

Розповсюдженою несправністю вважається надмірне розтягування тросу. В такому разі неможливо здійснити регулювання потрібним чином, а отже, гальмо не працюватиме та не утримуватиме машину у нерухомому стані. До того ж, якщо троси сильно витягнуті або, навпаки, перетягнуті, задні гальма працюватимуть некоректно. При заміні тросів на нові також важливо правильно відрегулювати їх натягнення.

Залежно від конструкції, регулювання може виконуватися із салону з боку важеля або під автомобілем. Під час цього процесу необхідно користуватися рекомендаціями автовиробників. Вся необхідна довідкова інформація про регулювання гальмівних тросів також знаходиться у діагностичному програмному забезпеченні Bosch [ESI]tronic 2.0.

За виключенням регулювання натягнення тросів, система стоянкового гальма вважається такою, що не обслуговується, але під час ТО їй необхідно приділяти таку саму увагу, як і робочій гальмівній системі. Для цього потрібно вручну потягнути за троси і візуально оцінити їхню рухомість.

Достовірно перевірити працездатність стоянкової гальмівної системи можна на гальмівному стенді.

Будь-яке обслуговування гальмівної системи компанія Bosch рекомендує проводити на станціях мережі Бош Авто Сервіс, оснащених усім необхідним обладнанням і здатних кваліфіковано визначати несправності гальмівної системи.