Знакове досягнення в сфері забезпечення безпеки двоколісних транспортних засобів. Системою ABS від Bosch оснащений один мільйон мотоциклів. Антиблокувальну гальмівну систему випускають в Японії з 1994 року

  • ABS здатна запобігти чверть мотоциклетних аварій
  • Модульна конструкція дозволяє встановлювати систему на всі типи мотоциклів
  • Розробка й супровід спеціалізованого центру з питань безпеки двоколісних транспортних засобів в Японії

 

 

Поїздки на мотоциклі - хобі і улюблене проведення часу мільйонів людей. Але для ще більшого числа людей, особливо в країнах, що розвиваються, мотоцикл залишається єдиним моторним засобом пересування. Антиблокувальна гальмівна система ABS від Bosch - ефективне рішення, що дозволяє значно підвищити безпеку двоколісних транспортних засобів. Про переваги системи розповідає д-р Герхард Штайгер, президент підрозділу Bosch Chassis Systems Control: «При різкому гальмуванні на слизькій поверхні ABS запобігає блокуванню коліс, яка може привести до падіння мотоцикла.

 

У 2013 році з конвеєра заводу в м Тотігі, Японія, зійшла мільйонна система забезпечення безпеки. Існуюча система ABS 9-го покоління дозволяє Bosch пропонувати відповідні рішення для будь-якого класу мотоциклів: від ABS для переднього колеса, розрахованої на масові ринки на кшталт Індії, Китаю і країн АСЕАН, до передової системи курсової стійкості MSC для мотоциклів. Водії гоночних мотоциклів, оснащених цією системою, отримали можливість гальмувати при сильному нахилі під час повороту, не ризикуючи при цьому піти в занесення або втратити керування.

 

 

Bosch почав розробку мотоциклетних ABS в 80-х роках минулого століття, взявши за основу вже існуючу тоді систему для пасажирських автомобілів. Нарешті, в 1994 році почалося серійне виробництво. Перші системи встановлювалися на поліцейські мотоцикли в Японії. У наступні роки темпи поширення мотоциклетної ABS залишалися досить стриманими.

 

Все змінилося в 2009 році. По-перше, це було пов'язано з постійно зростаючими вимогами до безпеки двоколісних транспортних засобів, а, по-друге, з випуском системи ABS 9-го покоління. Нове покоління стало першою системою, розробленою спеціально для мотоциклів, а не адаптованим варіантом ABS для пасажирського автомобіля. В результаті вийшов високоефективний пристрій, який вдвічі менше і легше, ніж представник попереднього покоління.

Попит перевершив найсміливіші очікування. Починаючи з 2009 року щорічне зростання виробництва становив 50%. Тільки в 2013 році було випущено близько 350 000 систем. На сьогоднішній день кожен четвертий мотоцикл в Європі оснащується ABS. «Зараз немає об'єктивних причин, здатних уповільнити активне зростання популярності таких систем», - коментує д-р Штайгер. Він пишається успіхом своєї команди, яка з 2007 року безперервно удосконалювала антиблокувальні системи в спеціалізованому центрі з питань безпеки двоколісних транспортних засобів в Японії.

Статистика аварій свідчить про підвищення безпеки

Статистика ДТП за участю мотоциклів говорить про те, що ABS робить рух на мотоциклі безпечніше. Наприклад, ознайомившись з німецької базою статистичних даних по ДТП (GIDAS), можна прийти до висновку, що чверть всіх мотоциклетних аварій вдалося б запобігти, якби ABS входила в стандартну комплектацію постраждалих мотоциклів. Крім того, антиблокувальна гальмівна система дозволила б зменшити негативні наслідки третини всіх вже відбулися аварій.

«Кожне друге мотоциклетне ДТП зі смертельними наслідками трапляється в поворотах», - пояснює д-р Штайгер. З огляду на ці дані, установка системи курсової стійкості MSC, що допомагає водіям безпечно проходити повороти, зможе зберегти життя тисячам мотоциклістів по всьому світу. В кінці 2013 року ця система буде вперше запущена в серійне виробництво на мотоциклах KTM 1190 Adventure і 1190 Adventure R.

Bosch пропонує рішення для всіх типів мотоциклів

ABS 9-го покоління відрізняє модульна конструкція, що дозволяє створювати різні варіанти системи з різними функціональними можливостями. ABS 9 light для переднього колеса - економічне рішення, яке буде затребуване в таких країнах, як Індія, де особливо високий попит на прості системи для недорогого двоколісного транспорту. У багатьох азіатських станах гальмування навіть задніх коліс мотоциклів з двигуном об'ємом 250 см3 забезпечується механічним гальмом з тросовим приводом. На відміну від ABS 9 light, базовий варіант ABS 9 base забезпечує роботу антиблокувальної системи на обох колесах. Таким чином, водіям більше не доведеться побоюватися наїзду на щебінь або розлите масло.

ABS 9 plus найкраще підійде для спортивних і гоночних мотоциклів. Завдяки додатковому датчику тиску, ця система активується вже при збільшенні натискного зусилля на гальмо. Таким чином, ця версія системи, оснащена також датчиком відриву заднього колеса від дорожнього полотна, пропонує значно ширший функціонал, ніж базова версія ABS 9 base.

Найбільш просунута версія - ABS 9 enhanced, оснащена додатковою функцією eCBS (електронна комбінована гальмівна система). Bosch використовує цей термін для опису нового принципу роботи заднього і переднього гальма, коли водій може вичавлювати будь-який з двох гальм. При цьому ABS 9 enhanced автоматично активує друге гальмо без зміни гальмівного тиску.